wrz.
2005
palikowski

Wakacje 2003 - Chorwacja

[img_assist|nid=209|title=Chorwacja|desc=|link=none|align=left|width=140|height=94]

"Galeria zdjęć http://palikowski.net/image/tid/128

Nasze drugie z Magdą wspólne zagraniczne wakacje spędziliśmy na południu Chorwacji, na wyspie Korcula.

Pojechaliśmy z biura podróży, tak więc przejazd, noclegi, jedzenie mieliśmy z głowy, co wydatnie pomaga w rozkoszowaniu się odpoczynkiem, a przeszkadza w dowolnym planowaniu czasu... Z tego wniosek - nie kupować wyżywienia, bo i tak będziecie jedli w lokalnych knajpkach, kiedy i co chcecie.

Po drodze na południe mamy postój w Splicie - kilka godzin wolnego czasu. Na zwiedzanie za mało ale pobieżna penetracja okolicznych uliczek pozwala stwierdzić że miasto jest niesamowite - śnieżnobiałe (marmurowe?) chodniki, stare budowle, zabytki, na ulicach grupki młodych mężczyzn śpiewają sobie (tak dla przyjemności, nie dla zarobku)... fantastyczna sprawa. Trzeba kiedyś jeszcze tam pojechać. Ale tymczasem jedziemy dalej, przeprawa promowa, kilka godzin drogi i docieramy na miejsce.

Nasze miasteczko Vela Luca to bardzo piękne i spokojne miejsce. Kilkanaście restauracji, kawiarenek, niewielki ruch, zatoczka i okalające ją wzgórza - idealne jak dla nas (nie lubimy tłumów, dyskotek itp.). Z hotelu idzie się kilka minut malowniczą dróżką na plażę (choć niektórzy woleli betonowe coś znajdujące się tuż obok, brr!). W dodatku brzeg i plaże to skałki, można znaleźć zaciszny kącik i spędzić cały dzień sam na sam z przyrodą, książką czy własnymi myślami.

Hotel - dwie gwiazdki, nic specjalnego ale też bez niemiłych wspomnień. Zresztą, kto by tam siedział w pokoju :).

Wyspa jest sama w sobie źródłem kilku dni przyjemnego zwiedzania. Każdego dnia idziemy w inną stronę, po okolicznych wzgórzach, aby w 30-kilku stopniowym upale odwiedzić grotę Vela Spilja, twierdzę Hum, czy po prostu połazić po ścieżynkach okolicznych oliwkowych pól. W mieście znajduje się też ciekawe muzeum oraz fajne restauracje.

Któregoś dnia jedziemy odwiedzić Korculę - miasteczko zwane "małym Dubrovnikiem". Jest rzeczywiście malutkie ale naprawdę warto pospacerować po jego uliczkach. Jak dobrze poszukacie znajdziecie dom w którym mieszkał sobie Marco Polo.

Następny punkt wycieczki to Dubrovnik. Wybieramy się z grupą zorganizowaną, i dobrze, bo znowu możemy się skupić na podziwianiu tego pięknego miasta. Naprawdę bardzo ale to bardzo polecam - wrażenia na całe życie gwarantowane. Jedyny minus to ceny w knajpach, oraz to że nie można sobie usiąść i wypić piwka, tylko trzeba zamówić coś do jedzenia, płacąc jak za zboże. No cóż, nie jesteśmy jeszcze *aż tak* spragnieni :D (taa, sknery z nas).

Kolejna wyprawa zorganizowana - wypad na bezludną wyspę. Poważnie, wsiadamy rano w łódeczkę i wraz z kilkunastoma współwczasowiczami zostajemy zostawieni na cały dzień na wyspie gdzie jest tylko przystań i knajpa, a reszta jest niezamieszkana. Są za to 3 plaże i krystalicznie czysta woda, no a poza tym słońce tu podobno opala 2 razy szybciej. Niesamowity widok jak płynąc widzisz pod sobą dno kilka metrów niżej.

Niestety wyjazd się kończy i po grupowym użeraniu się z przewoźnikiem (mieliśmy czekać 12 godzin w Splicie, na szczęście udało się dogadać i rozplanować to inaczej) wsiadamy do autokaru. Z żalem zostawiamy Chorwację za plecami, już tęskniąc za wodą, słońcem i widokami.

interesujący artykuł , z

Wpisał domy prywatne Teneryfa (niezweryfikowany) 5 November 2010 - 2:25pm.

interesujący artykuł , z wielkim zainteresowaniem się czytało

Witam Panie

Wpisał Silver Apartments (niezweryfikowany) 30 November 2010 - 9:58am.

Witam Panie Krzysztofie,
Jeśli ma Pan kontakt z jakimiś ciekawymi miejscami noclegowymi w Europie, które działają na zasadzie aparthoteli (wynajem apartamentów/mieszkań na doby) to proszę o kontakt. Otwieramy projekt współpracy partnerskiej z bazami noclegowymi i szukamy ciekawych wg polskich turystów miejsc, także w Chorwacji.

Ps. Dziękuję za wkład w promocję Drupala

Pozdrawiam, Łukasz, Brand Manager Silver Apartments

Bardzo ciekawy materiał.

Wpisał Romanse (niezweryfikowany) 18 December 2010 - 5:16pm.

Bardzo ciekawy materiał. Przeczytałem całość. Pozdrawiam

Chorwacja także i mnie

Wpisał Fortestyle (niezweryfikowany) 1 February 2011 - 3:11pm.

Chorwacja także i mnie urzekła. Byłam już 2 razy i na pewno się jeszcze wybiorę.